1028 Budapest, Kossuth L. u. 15-17. | Titkárság: 275-7935 | Tanári: 397-4468 | Gazdasági iroda: 275-7938

Vonattal Vácig, aztán busszal utaztunk a Nógrád megyében található kis településre, Legéndre.

Reggel indultunk a Nyugatiból és dél tájban érkeztünk a tanyára. Legénd a Cserhátban található, amely az Északi-középhegység tagja, a Mátra és a Börzsöny között. Mindkét oldalán 900 méteres hegyek magasodnak, de a Cserhátban csak 500 méter magas dombok vannak. A környező nagyobb városok: Vác, Balassagyarmat, Szécsény és Pásztó. Legend1

Ez a tanya Legénd utolsó házainak egyike. Két, a tanyán lakó gondnokon kívül 4-5 ember szívügye az itt folyó biodinamikus gazdálkodás. Állatokat tartanak és növényeket termesztenek hatalmas területen (35 ha). Különböző állataik vannak, birkából a legtöbb, de szeretnének még teheneket és lovakat is. Van három kecske, szárnyasok közül sok tyúk és kakas, gyöngytyúkok és libák. A tanyához tartoznak természetesen kutyák és macskák is, és egy szamár, akit Viharnak neveznek.

Voltak feladataink az állatok és a növények körül is. A birkák nagyon szerették, amikor kivittük őket legelni, mert a saját legelőjük kiaszott a nagy szárazságban. Egyik nap kitakarítottuk és újra almoztuk a libák és gyöngytyúkok ólját. Minden reggel meg kellett fejni a kecskét, és még a lucernaföldön is kapáltunk másfél órát. A leszedett paprikát és paradicsomot fél- és egykilós csomagokba szereltük ki a vásárlóknak. Másik napon rengeteg krumplit szedtünk, amit ki is kellett válogatni. Csoportokban dolgoztunk. Mindennap más csoportnak kellett 6-kor kelnie, megfejni a kecskét és előkészíteni a reggelit. A nap többi részében is ők maradtak a naposok. A fél nyolcas reggeli után következett a csoportok beosztása és a munkák elosztása. Másfél óra munka után tízóraiztunk, aztán mentünk megint dolgozni. Ebéd után kezdődött a főoktatás, a csillagászat epocha folytatása, majd egy kis szünet után elindultunk az utolsó munkát elvégezni. Egyórás szünet után következett a vacsora. Sötétedéskor a közeli dombra vonultunk a csillagos eget nézni. Bejövetelünk után kaptunk egy kis „esti mesét". Ez volt mindennap a rend.

Vacsora előtt, mind a három nap, fociztunk a helyiekkel. Kétszer kikaptunk, harmadszorra nyertünk 2:1-re.

Mindet egybevetve, ez jó kirándulás volt.