1028 Budapest Kossuth L. u. 15-17. | Titkárság: 275-7935 | Tanári: 397-4468 |Gazdasági iroda: 275-7938

Kedves Érdeklődők,

a Pesthidegkúti Waldorf Iskola harmadik alkalommal mutatkozik be a Barabás Villában.

A kiállításon alsós és felsős diákok ebben a tanévben készült művészeti munkái - kézimunkák, faragások és festmények - tekinthetitők meg.

A kiállítás hétfőtől csütörtökig 9:00 és 18:00 között, vasárnap 9:00 és 13:00 között, valamint a Barabás Villa programjaihoz igazodóan látogatható.

A kiállítás látogatása díjtalan.

https://barabasvilla.hu/programok/pesthidegkuti-waldorf-iskola-kiallitasa/?fbclid=IwAR3XV8cWcRt_l7qABJXFfzYKoeNqmweBEfZczu_S6hEyLN2tATgY6VtEVG4

 

kiállítás bárka kicsi

kiállítás kicsi

 Iskolánk szociális segítője:

Karádi Anita

A II. Kerületi Önkormányzat Család-,
és Gyermekjóléti Központjának munkatársa.

Ügyfélfogadási ideje: keddenként, 8:00-10:30 között a bejáratnál balra a kisteremben.
Elérhetősége: 06-20-425-6306

 -----------------------------------------------------------------------------------------------

Tájékoztatás

az iskolában nyújtott szociális segítő tevékenységről

 

Az óvodai és iskolai szociális segítő szolgáltatás a köznevelési intézményben biztosított preventív jellegű tevékenység, amely az óvodás-, és iskoláskorú gyerekek és fiatalok képességeinek, lehetőségeinek legoptimálisabb kibontakozását támogatja szociális kapcsolataik, társadalmi integrációjuk javításával.

Az alábbi szolgáltatásokat biztosítjuk az intézményben az igények és lehetőségek figyelembe vételével, egyeztetést követően:

Egyéni segítés keretein belül:

- Tanácsadás a szülőknek a gyermeknevelés és a családi élet egyéb, problémát okozó területein, iskolában jelentkező problémák kapcsán, gyermek eltérő fejlődésével kapcsolatban.

- Információnyújtás elérhető szolgáltatásokról, jogokról, a szociális ellátórendszer működéséről, ügyintézésben való segítségnyújtás.

- Közvetítés a szülő-pedagógus, pedagógus-gyermek, gyermek-gyermek közötti konfliktusban, részvétel a pedagógus-szülő, gyermek-gyermek és szülő-szülő közötti megbeszélésen.

- Közvetítés különböző szolgáltatások eléréséhez: családsegítés, jogi és pszichológiai tanácsadás, hátralékkezelés, családterápia, autogén tréning, munkavállalási tanácsadás, mediáció, korrepetálás, napközbeni gyermekfelügyelet, kapcsolattartási ügyelet, telefonos készenléti ügyelet, kórházi szociális munka, utcai szociális munka, Erőd Tér Ifjúsági Időtöltő hely.

- Pedagógus részére konzultációs lehetőség biztosítása.

- Krízisintervenció; (azonnali intézkedés szükségessége, krízishelyzet pl.: családon belüli bántalmazás, súlyos elhanyagolás, lakhatás elvesztése, kilakoltatás, hatósági beavatkozás, ideiglenes hatályú elhelyezés, gyermek felügyelet nélkül maradása).

- Tanulók számára egyéni tanácsadás, a probléma megoldásában való segítségnyújtás.

 

Közösségi munka keretein belül:

- Részvétel az intézmény által szervezett rendezvényeken, szülői értekezleteken, nevelőtestületi értekezleteken.

-  Együttműködés kialakítása a partner intézményekkel.

-  Együttműködés a köznevelési intézményen belül működő szülői szervezettel.

 

Csoportban végzett munka keretein belül:

-  Gyermekek megfigyelése csoporthelyzetben pedagógus megkeresésére.

-  Csoportban végzett prevenciós tevékenység szervezése.

-  Csoport- és klubfoglalkozások szervezése igény szerint.

-  Az intézmény által szervezett programokban való részvétel.

- Szükség esetén az intézményben dolgozó szakemberek munkájának segítése, segítő team létrehozása.

 



Meghívó Beszélgetés a méhekről

 

A méhmegfigyelési vizsgálóládára pályázva, terveztünk egy rendhagyó estet az iskolában, szülőknek, tanároknak, érdeklődő diákoknak, ahol szabadon beszélgethetünk a méhek életéről és szerepéről.

Sok kérdés felmerül:

  • Vajon tudjuk-e, mennyire fontos szerepe van életünkben egy méhcsalád szorgos munkájának?
  • Milyen veszélynek vannak kitéve, és az milyen következményekkel járhat mindennapjaink számára?
  • Hogyan épül fel a méh-organizmus? Milyen a méhek társadalma? A királynő uralkodik vagy szolgál?
  • Hogyan gondolkodott és mit írt Rudolf Steiner a méhekről és szerepükről? Mi az a Méh-lény? Mit jelent a természetes méhészkedés?
  • Mit tanulhatunk a méhektől?

Szeretettel várunk minden érdeklődőt 2019. március 22-én, pénteken 18-20 óráig az euritmia terembe!

Vendégeket is hívunk!


  Nagy Tamás természetes méhész és a különböző méhtartási módok és kaptárak nagy ismerője, gyűjtője, aki Ópusztaszer közelében a tanyai világban él és fogad gyermekcsoportokat, érdeklődő felnőtteket a méhek, madarak és a természet megismerésére.

  Vajna József (ha sikerül), aki a méhtartás történetét nagyon ismeri és nagyon képszerűen tud beszélni a köpű, a kas és a kaptár különbségeiről és a méhészek "mesterségéről".

  Alfons Wirth pedig nagyon mélyen ismeri Rudolf Steiner gondolatait és írásait a méhek lényéről és a méhek jelentőségéről, ismeri az új kutatási eredményeket a témában és nagy tapasztalata van a méheket középpontba helyező méhtartás területén. 

 

Keressük együtt a választ a kérdésre: Mit tehetünk egyénenként és közösségünkben a méhekért?!

…és természetesen az udvaron élő méhcsalád fejlődéséről is beszélünk majd.

 

Jelentkezés:  ITT 

Köszönettel és üdvözlettel: Pintér Eszter (osztálytanító), Radics Helga (szülő)

Tel.: 06 70 338 7079, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Október 18-án 18:00-tól újra ParenTED est lesz iskolánkban!

JEGYRENDELÉS

Idén különös hangsúlyt szeretnénk fektetni egy olyan kérésre, mely a szülők felől érkezett: szeretnénk sok régi diák mostani munkáját bemutatni.

Ennek jegyében fogadjátok az előadások rövid leírásait!

EDV 0332

Gulyás Anna: Logisztika az állatkertben, avagy

a fényvisszaverő felületek neveléspszichológiája. A koreográfus.
koreográfus
Koreográfus, a CompagnieinterContemporain művészeti vezetője. 2013-ban táncos és próbavezető szakon, modern tánc szakirányon, 2016-ban, mint koreogràfus diplomázott a Magyar Táncművészeti Főiskolán. Önálló munkái mellett a kőszínházi produkciók is fontos szerepet játszanak munkásságában, az ország számos színházában alkot, a Kaposvári Csiky Gergely Színház tagja.
Alkotóként a ember pszichológiai-emocionális minőségeinek, az egymás közti és saját magunkkal szembeni kommunikáció, feltevések megfogalmazása, értelmezése hajtja.
Ehhez többek közt saját munkája, annak elvégzése adja a legerősebb talajt. Hiszen érdeklődése tárgya, ha úgy tekinti, saját hivatásának megértése.

 

profile01

Karlinger Manó: A megépítetlen portréja 

építészeti látványtervező
Hogyan lehet egy épület személyiségét és üzenetét megragadni egyetlen képpel? A narratív látványtervezés egy olyan összetett, interdiszciplináris folyamat, melyben a művészi látásmód, a legmodernebb számítógépes 3D grafikai technológia és a társadalomtudományi aspektus integráltan van jelen. Előadásom betekintést nyújt egy kevéssé ismert, de a mindennapjainkban egyre inkább jelenlévő szakma titkaiba. Az általam bejárt úton keresztül megpróbálom feltárni ennek a világnak a szépségeit, nehézségeit és utópisztikus távlatait.

32114606122 71c311c1c7 mLányi Dávid: Az MI vegykonyhája -- avagy hogyan beszélhetünk mesterséges intelligenciáról, ha még a természetest sem értjük?
kutatómérnök, Continental, ex-IBM Research

Minden nap halljuk, a "mesterséges intelligencia" hogyan haladja meg ilyen-olyan képességekben saját megalkotóját, az embert. Az irodalomban, filmművészetben szinte csak sötéten és félelmetesen ábrázolt ötletből úgy tűnik, még a megélhető jövőnkben valóság lehet. Valóban így lesz? Ha nem, akkor mégis mi zajlik a szemünk előtt? Ebben az előadásban erről a világról lesz szó: mítoszokról, a sokszor prózaibb valóságról, lehetőségekről, veszélyekről, és mindebben az ember szerepéről.

Az előadás 2018. október 18-án 18:00-kor kezdődik!

 

JEGYRENDELÉS

Keresés

naptár

További olvasnivaló