1028 Budapest Kossuth L. u. 15-17. | Titkárság: 275-7935 | Tanári: 397-4468 |Gazdasági iroda: 275-7938

Szeretettel várunk minden felsős diákot,

a nyolcadik osztályt, volt diákjainkat, az iskola jelenlegi és egykori tanárait

a felső tagozat adventi ünnepére,

december 12-én, csütörtökön, 18:30-kor az iskolában. 

l

 

Ritmikus masszázs

Az élet alapja a ritmus. Az ebből való kilépés maga a betegség. A ritmikus masszázs korosztálytól függetlenül hatékonyan közreműködik abban, hogy az ember ismét megtalálja a testi-lelki egyensúlyát, azaz a saját ritmusát. Általános roboráló (gyógyulást elősegítő) hatása miatt minden szinten élénkítően hat az életfolyamatokra, többek között táplálkozási zavaroknál, vérszegény testalkatnál, fejlődési nehézségeknél, mozgásszervi megbetegedéseknél. A masszázs hatására a nyirokáramlás felgyorsul, ami minden nyirokpangást megelőz, továbbá a felszívódási erőket is élénkíti. Jótékonyan hat különféle eredetű fejfájásoknál, vénás és nyirokkeringési problémáknál, arteriális vérkeringési panaszoknál, alvászavaroknál, székrekedésnél, reumatikus megbetegedéseknél, különböző sérülések, törések utókezelésénél, gyermekbénulásnál és egyéb jellegű bénulásoknál, valamint a gyógypedagógiában a ritmikus masszázs is lényegi gyógyító faktor lehet.

Sok gyerek esetében, akiknél az inkarnáció menetében valamilyen zavar keletkezett, és ebből adódóan nem tudják megfelelően birtokba venni az öröklött testet, a ritmikus masszázs-kezeléssel, fogás- minőségeivel sokat tudunk segíteni például hiperaktivitásnál, alvászavaroknál, ágybavizelésnél, fejfájásnál, mindenfajta fejlődési rendellenességeknél, tartásproblémáknál és egyéb problémáknál.

Rövid esetleírás

Néhány évvel ezelőtt kezeltem egy óvodás kisgyermeket, akit az óvónők tanácsára hoztak ritmikus masszázsra. A kisfiú nehezen tudott elaludni esténként, sokszor fölkelt éjszaka és az óvodában nagyon visszahúzódóan viselkedett az óvodás társaival. Nem igazán vett részt a közös játékokban, általában egyedül játszott és nem kommunikált az óvónőkkel sem. Ha beszélt is, csak néhány szót mondott suttogva. A masszázsok során egyre inkább kinyílt, egyre magabiztosabbá vált, velem is sokkal oldottabban viselkedett és kommunikált. A masszázs-kezelések végére teljesen beilleszkedett a többi gyerek közé, vidáman beszélgetett a többi társaival és az óvónőkkel is. Volt, hogy ő szervezte, kezdeményezte a szabad játékot a gyerekek között.  Az alvásproblémái is szinte teljesen megoldódtak, sokkal nyugodtabban tudta végig aludni az éjszakát, könnyebben tudott álomba merülni.

A mai kihívásokkal teli élet nagy megterhelést ró a szervezetre. A fizikai test egyre kevésbé van áthatva szellemmel és lélekkel minek a következtében jelentős bénulást láthatunk az akarat- erőkben, a tetterőkben valamint a döntéshozó képességben.  A ritmikus masszázs eléri, hogy az individuum a testet egyre inkább ellenőrzése alá vonja. A kezelések hatására az emberek egyre energetizáltabbnak, tetterőkkel teltebbnek érzik magukat, az élet kihívásaival szemben egyre jobban boldogulnak.

 

Gönczi András

Elérhetőségem: +36 20 56 92 451

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

2019 október 14-én, 93 éves korában elhunyt Székely Anikó. Békében ment el a földi világból, egy teljes, áldozatos életet betöltve…
Anikó iskolánk alapító tanára volt és kísérte utunkat az utolsó pillanatig, éveken át a szabad vallást tanította sok-sok osztályunknak.
Búcsúztatása, temetése 2019. november 4-én, hétfőn, 14.30-kor lesz a Farkasréti temető Makovecz-- ravatalozójában.

 

ANIKO

„20 év tapasztalata, hogy a Waldorf pedagógia lényege olyan, mint egy rózsabimbó, lassan nyílik ki a figyelmes lélek számára, s én is tanúja és együtt-mozdulója vagyok ennek a folyamatnak.
Szeretet és megbecsülés, tisztelet és otthon-érzés keletkezik a lelkemben, amikor a Kossuth Lajos utcai Waldorf Iskola küszöbét átlépem….
… Mindaz, ami most szóba kerül, a 20 év történetéhez perspektivikusan hozzátartozik. Nem valamely eseménysorozat portréja, hanem a jövő felé érlelődő gondolatvitel.
Különös, hogy a Waldorf pedagógia kibontakoztatását és érvényességi idejét 200-300 évre helyezi megalkotója. Bár 100 éves, és gyakorlata 90 éves, az eredeti intuíció időtálló. Hozzá és oda térünk vissza, ha meríteni akarunk belőle, ha megérteni vagy megújítani akarjuk. A XX. század folyamán megvalósult annyi, amennyit akkor megértettünk belőle. Ez általában e pedagógiának az az arculata, amelyre a XX. század gyermekeinek szüksége volt. A következő "20 évek" már mást igényelnek, más a felnőtt, más a gyerek.
… Ha az új képességek - melyek a másik ember lelki-szellemi közelségét egészen és az azonosságig elviselhetővé és szeretettel megismerhetővé teszik - egy gyerekkel kapcsolatos problémakör számára értést jelentenek, akkor a gyerek érzi: "az én tanítóm ismer engem."
„Az általános embertan így individuális embertanná alakul. S az intuíció, aminek folyamata a leírt mód kidolgozásával tudatossá válik, az igazi emberismeretet jelenti.
A pedagógus pedig hiteles, termékeny fantáziáján át megteremti az éppen érvényes és éppen szükséges metódust.
Kísérje áldás a következő 20 év munkáját!
Szeretettel írta: Székely Anikó”

„Minden ember egyetlen a maga nemében, és úgy tűnik, földi létének értelmét az adja, hogy kibontakoztassa magát. Így hát a mi nevelői feladatunk csak az lehet, hogy segítsünk neki leérkezni, megérkezni, kibontakozni a maga legbensőbb törvényei szerint.”

Vekerdy Tamás

 

vekerdy_tamas_1000_682_1535727937.jpg

Szeretetem legyen a burok,

mely most körülvesz téged –

enyhítve minden meleget,

melegítve minden hideget –

áldozattal átszőve!

Élj szeretettől hordozva,

fénnyel megajándékozva,

a magasságok felé!

 

Rudolf Steiner

Keresés

naptár

További olvasnivaló