Hírek
Márton-nap
A IX. század közepe táján egy Márton nevű fiatalember szolgálatot teljesített Julianus császár hadseregében. Miután újonnan kapott téli köpönyege felét az út szélén rongyokban didergő kéregetőnek ajándékozta, álmában hangot hallott: "Márton, a koldusban engem...
A mérés és az értékelés
A pedagógiai közgondolkodás két fontos területe a mérés, a mérhetőség és az értékelés kérdése. Tudományos korunk - úgy tűnik - egyre jobban igényli, hogy lehetőleg mindent mérhetővé tegyünk, hiszen a mérés, már pusztán a tett is, hogy mérünk, biztonságérzetünket...
Mértékelés
Nehéz dolog ez az értékelés. Mert mindig olyankor jut eszünkbe, amikor épp nem vagyunk biztosak valamiben, amikor épp "latolgatunk", mérlegelünk. És már ebben a mondatban is jól meglátszik, mennyire nehéz szétválasztani két dolgot: a mérést és az értékelést. Pedig ez...
Szellemek és tudományok
Az első emlékem, amely igaz, valójában még nem is a Waldorf-iskolához kötődik, egy nyári félelem, hogy esetleg - és ahogy ez teljességgel felfoghatatlannak tűnik -, hogy esetleg mégis a Hunyadi Mátyás Általános Iskolába kellene majd visszamennem ősszel, kisdobosnak...
Így működünk
Az iskola a gyermekek, a tanárok, a szülők és az iskola technikai dolgozóinak az együttes közössége. A TANULÓK KÖZÖSSÉGE Az iskola alapegysége az (1. osztálytól a 13. osztályig) egy-egy osztályba tartozó gyerekek közössége. Az iskolai nevelés a tanulók életkorából és...
Búcsú a 13. osztálytól
Megint elbúcsúztattunk egy osztályt, az idén a nyolcadikat. "Gyerekeink" nagyszerű eredménnyel tették le az érettségit: magyar nyelv és irodalom 4,1; történelem 4,3; matematika 3,25. Öt emelt szintű jeles született, de valamennyi ezen a szinten érettségizett fiatal...
Szeptemberi újság (2008)
A tartalomból: Visszatekintés a 12. osztály franciaországi kirándulására és ajándék epochájára, búcsú a 13. osztálytól és érzések az elsős évnyitóval kapcsolatban, iskolaképviselőnk gondolatai a 20. tanév elé, egy szülő emlékei, aki a kezdetektől részese az iskolai...
A 20. tanév elé
Karácsony Sándor az 1945-ben megjelent Demokrácia és pedagógia című tanulmányában kritikusan vizsgálta az akkor napirenden lévő oktatási, nevelésügyi reformot. Írásában föltette a kérdést: Ahhoz, "hogy iskoláinkban a mának és a holnapnak szóló modern műveltséget...
Az első húsz év
Egyszerűnek tűnő kéréssel fordult hozzám az iskolaújság szerkesztője. Azt kérte, hogy az egyik legelső és még aktív Waldorf-szülőként újságcikk keretében foglaljam össze a húsz éves iskola alapításával és életével kapcsolatos élményeimet, emlékeimet és gondolataimat....