A Waldorf-iskolák kerettanterve a magyarországi Waldorf-iskolák számára készült, amelyek egységes iskolaként ellátják az általános iskola, a gimnázium és az alapfokú művészetoktatás feladatait.
A kerettanterv két megközelítésből mutatja be a Waldorf-iskolák számára előírt feladatokat: a horizontális tanterv a tantárgyakat évfolyamokra lebontva tárgyalja, úgy ahogyan azokat egy azonos életkorú gyermekekből álló osztálynak egy iskolai tanév során kell tanítani. A vertikális tanterv tartalmazza azt, hogy az egyes tantárgyak hogyan épülnek fel évről évre a legkisebb korosztálytól a legidősebbekig.
A horizontális tantervből kiderül, hogy az egyes tantárgyak hogyan kapcsolódnak egymáshoz, figyelembe véve az egyes életkorok szükségleteit. Ez egyben lehetőséget teremt, az egyes korcsoportok fejlődésbeli sajátosságainak felvázolására is.
A vertikális tanterv a tanulás spirális jellegét emeli ki, melyben az új készségek a már meglévőkre épülnek, s ahol az egyes témákat új, és az egyes életkoroknak megfelelő szempontból is megvizsgálhatjuk.
A kerettanterv – amint azt a neve is mutatja – csak az oktatás kereteit fogalmazza meg: a Waldorf-iskolákban minden tanárnak feladata, hogy alakítsa a tantervet, illetve minden helyzetben újraértékelje, megújítsa azt. A tanároknak úgy kell alkalmazniuk a tantervben foglaltakat, hogy az megfeleljen a gyermekek szükségleteinek. Ennélfogva az epocha és szaktárgyi órák esetében a tanári megközelítés minőségi különbségei legalább annyit nyomnak a latban, mint maga a tananyag. Ez biztosítja, hogy az egyes osztályokban az oktatás mindig a gyermekek szellemi, pszichológiai vagy fizikai értelemben fejlettségi szintjének megfelelően valósuljon meg.
Az egyes osztályokra vonatkozó célkitűzések összefoglalása a Horizontális tanterv oldalain olvasható, míg az egyes tantárgyak évfolyamokon átívelő bemutatása a Vertikális tanterv cím alatt érhető el.