ujsag_2010_11_thumbKedves diákok, tanárok és szülők!

 Jó szórakozást kívánunk nektek az iskolaújság idei második számához!

 Továbbra is várjuk írásaitokat a Könyvtarisznya és az Iskolai Élet rovatokba!

Ne feledjétek: itt az IDŐ!

Írjatok elemző, elbeszélő, leíró vagy akár lírai szövegeket, de használhatjátok a képzőművészet kifejezőeszközeit is.

 

Kedves alsó tagozatos gyerekek!

Tőletek is várunk rajzokat, festményeket, vagy saját költésű mondókát, verset, mesét!

A művetek címében, témájában szerepeljen valamilyen módon az IDŐ.

 

  1. Hogyan gondolkodtak a különböző történelmi korokban az idő fogalmáról (a rómaiak, a görögök, a középkori emberek, a reneszánsz idején, a nagy felfedezések korában, a modern/posztmodern korban)?

  2. Mit jelent az idő az egyes kultúrkörökben?

  3. Hogyan jelenik meg az idő a különböző művészeti ágakban: a zenében, az irodalomban (emlékeztek a Momóra?), a színházi világban, a képzőművészetben vagy a mozgásművészetekben?

  4. Hogyan lehet az idő fogalmát (természet)tudományosan (a fizika, a matematika eszközeivel) megközelíteni?

  5. Mit jelent az idő a hétköznapokban, hogyan élünk az idővel?

  6. Hogyan „szólnak” a különböző nyelvek az időről, milyen érdekes felfedezéseket tehetünk, ha összehasonlítjuk ezeket a nyelvi különbözőségeket vagy hasonlóságokat?

  7. Az időfogalom és a technika (óra a karon, óra a falon, számítástechnika, telefon) viszonya.

  8. Az időfogalom és a sport kapcsolata.

  9. Az időfogalom és a tér (építészet, utazás) viszonya.

  10. Az időfogalom és a természeti világ (ciklikusság, lassúság) viszonya.

  11. Az idő és a munka.

  12. Az idő és a pénz.

Ezeken a szempontokon kívül természetesen még számtalan módon, megközelítésben és formában várjuk írásaitokat, alkotásaitokat.

Beküldési határidő: 2010. december 10.

A kéziratokat személyesen tanáraitoknak adjátok át, akik továbbítják a szerkesztőség iskolában dolgozó tagjainak, vagy elektronikusan az újság internetes címére (ujsag@hidegkut-waldorf.hu). A szerkesztőség fenntartja a jogot, hogy a beérkező anyagok között válogat, s esetleg későbbi számokra is félretesz írásokat, alkotásokat.

Izgalmas és örömteli alkotó gondolkodást kívánunk mindnyájatoknak!

A szerkesztőség nevében:

Kovács Tamás és Fürjes Gabriella

 

A tartalomból:

Iskolai élet

Honismereti epocha a 4. osztályban

Annál inkább vagyok hát kíváncsiságos” – Irodalom korszak az 5. osztályban

ALLES IS LIEFDE! – 11. osztály Hollandiában járt

Képcsarnok – Kemendi Ágnes

Kitekintő

A kor gyermekei – a gyermekkor (egy nemzetközi konferenciáról)

Könyvtarisznya 

Vanna Cercenó: Tükör napló

Edward Eager: Félvarázs!

Pedagógia

Azt mondtad euritmia? – 2. rész

Angol és német nyelvi rovatok