Kedves diákok, tanárok és szülők!
Jó szórakozást kívánunk nektek az iskolaújság idei második számához!
Továbbra is várjuk írásaitokat a Könyvtarisznya és az Iskolai Élet rovatokba!
Ne feledjétek: itt az IDŐ!
Írjatok elemző, elbeszélő, leíró vagy akár lírai szövegeket, de használhatjátok a képzőművészet kifejezőeszközeit is.
Kedves alsó tagozatos gyerekek!
Tőletek is várunk rajzokat, festményeket, vagy saját költésű mondókát, verset, mesét!
A művetek címében, témájában szerepeljen valamilyen módon az IDŐ.
-
Hogyan gondolkodtak a különböző történelmi korokban az idő fogalmáról (a rómaiak, a görögök, a középkori emberek, a reneszánsz idején, a nagy felfedezések korában, a modern/posztmodern korban)?
-
Mit jelent az idő az egyes kultúrkörökben?
-
Hogyan jelenik meg az idő a különböző művészeti ágakban: a zenében, az irodalomban (emlékeztek a Momóra?), a színházi világban, a képzőművészetben vagy a mozgásművészetekben?
-
Hogyan lehet az idő fogalmát (természet)tudományosan (a fizika, a matematika eszközeivel) megközelíteni?
-
Mit jelent az idő a hétköznapokban, hogyan élünk az idővel?
-
Hogyan „szólnak” a különböző nyelvek az időről, milyen érdekes felfedezéseket tehetünk, ha összehasonlítjuk ezeket a nyelvi különbözőségeket vagy hasonlóságokat?
-
Az időfogalom és a technika (óra a karon, óra a falon, számítástechnika, telefon) viszonya.
-
Az időfogalom és a sport kapcsolata.
-
Az időfogalom és a tér (építészet, utazás) viszonya.
-
Az időfogalom és a természeti világ (ciklikusság, lassúság) viszonya.
-
Az idő és a munka.
-
Az idő és a pénz.
Ezeken a szempontokon kívül természetesen még számtalan módon, megközelítésben és formában várjuk írásaitokat, alkotásaitokat.
Beküldési határidő: 2010. december 10.
A kéziratokat személyesen tanáraitoknak adjátok át, akik továbbítják a szerkesztőség iskolában dolgozó tagjainak, vagy elektronikusan az újság internetes címére (ujsag@hidegkut-waldorf.hu). A szerkesztőség fenntartja a jogot, hogy a beérkező anyagok között válogat, s esetleg későbbi számokra is félretesz írásokat, alkotásokat.
Izgalmas és örömteli alkotó gondolkodást kívánunk mindnyájatoknak!
A szerkesztőség nevében:
Kovács Tamás és Fürjes Gabriella
A tartalomból:
Iskolai élet
Honismereti epocha a 4. osztályban
Annál inkább vagyok hát kíváncsiságos” – Irodalom korszak az 5. osztályban
ALLES IS LIEFDE! – 11. osztály Hollandiában járt
Képcsarnok – Kemendi Ágnes
Kitekintő
A kor gyermekei – a gyermekkor (egy nemzetközi konferenciáról)
Könyvtarisznya
Pedagógia
Azt mondtad euritmia? – 2. rész
Angol és német nyelvi rovatok