Iskolai életünkben az euritmia mind a három fontos területe jelen van: a pedagógiai, a művészeti és a gyógyeuritmiai is.
Talán aránytalanul kevesebb szó esik az euritmiának a gyógyító ágáról, és csak nagyon finoman érzékelhető, pedig már sok diáknak segített és segít a mai napig.
A gyógyeuritmia számos külföldi kórházban bevált terápiaként működik. Pszichiátriai, rehabilitációs, belgyógyászati, szemészeti stb. osztályokon dolgozó orvosok írják föl gyógyszer mellett és helyett is. Nagyon széles tehát a paletta, ahol segíthet a gyógyulni vágyóknak.
Az iskolában természetesen nem beszélünk olyan súlyos problémákról, mint amelyek kórházban előfordulhatnak. A gyógyeuritmia azonban sok nehézség enyhítésében nyújthat segítséget, és tartósan orvosolhatja is azokat, mint például a számolás, olvasás, írás közben jelentkező problémákat, a szorongást vagy a magatartászavarokat… Nemcsak a tanulási folyamatokat erősíti azonban, tehát nemcsak a belső formaerőkre hat erősen, hanem a külsőket is képes ösztönözni, alakításra bírni, akár deformitásokat is képes kedvezően befolyásolni, illetve helyrehozni.
Sok kellemetlenséget okoz például gyerekkorban a szabálytalan fogsor. Szinte minden második kiskorú páciensnek fölírja a fogorvosa a fogszabályzót, amely viselése igen fájdalmas, azon felül, hogy komoly anyagi erőfeszítést is jelent a szülőknek. Dr. Claus Haupt és Mareike Kaiser több évi munkával, tapasztalattal és szeretettel olyan gyógyeuritmiai gyakorlatsort állított össze, amely számos szabálytalanságot, csáléságot, rossz fogállást stb. képes orvosolni. Második osztályosoknál lehet a leggyorsabban eredményt elérni, mivel náluk ez igen időszerű probléma. A legtöbb fog ebben az életkorban cserélődik ki, de persze a folyamat időtartama első sorban attól függ, hogy mit is kell kezelni. Nemcsak ennél a korosztálynál érdemes azonban fog-gyógyeuritmiát alkalmazni, hanem idősebb gyerekeknél is, akár még gimnáziumban is. Mareike felnőttekkel is dolgozik, de azt mondja, velük több türelemre van szükség. Általában hét hétig foglalkozik egy gyerekkel és utána hét hét szünetet tart. Az a tapasztalata, hogy a szünetekben történik az igazi változás.
Yvonne-nal együtt én is részt vettem Mareike kétéves képzésén, és mi is alkalmazzuk a tőle tanultakat az iskolában. Már látható eredményeink is vannak, amelyeknek nemcsak mi, de diákjaink is nagyon örülnek.
Január utolsó hetében a mi iskolánkban tart előadást Dr. Claus Haupt, amiről pontos tájékoztatást fogtok kapni. Ha fölkeltettük az érdeklődéseteket, vagy csak egyszerűen kíváncsiak vagytok, gyertek el, és kérdezzetek bátran!
Pintér Eszter
Megjelent az iskolai újság 2011 februári számában