Hírek

Szociális munka Déván (2010)

Számomra nem volt kérdéses, hová szeretnék menni szociális munkára. Semmi szürreális elképzelésem nem volt, abszolút tudatában voltam annak, hogy a dévai Szent Ferenc alapítványhoz szeretnék menni. Már öt éve ismerem Böjte Csaba atyát, akit én szentnek tartok, és...

bővebben

J. R. R. Tolkien: A gyűrűk ura

– Szméagol megfogadta – mondta ki az első gondolatát. – Úgy ám, úgy ám drágaszágom – jött a válasz –, megfogadtuk, hogy megvédjük a mi Drágaszágunkat, nem engedjük, hogy az Ő kezébe kerüljön… szoha. De az moszt épp Hozzá megy, lépészről lépészre közelebb hozzá. Cak...

bővebben

Azt mondtad: euritmia?

Igen, ami görögül azt jelenti: szép, jó, harmonikus ritmus. Lélekkel teli testi kifejezésformát öltő belső mozdulat. Egyszerre milyen bonyolultul, ugyanakkor sokat ígérően is hangzik ez a mondat. Lélekkel teli? Belső mozdulat? Honnan is kezdhetnénk a megfejtését ennek...

bővebben

5. évfolyam (10-11 éves kor)

Fejlődési jellegzetességek A gyermek ebben az életkorban, koránál fogva, mozgásában bizonyos könnyedségre és kecsességre tesz szert. A koordinált, kiegyensúlyozott és harmonikus mozgás kulcsfontosságú ebben a fejlődési fázisban. Lelki fejlődésükre jellemző, hogy...

bővebben

6. évfolyam (11-12 éves kor)

Fejlődési jellegzetességek Általánosságban véve, a gyermek növekedése csontozatának növekedésében fejeződik ki. Meghosszabbodnak a végtagok, kialakulnak a gyermeknél furcsa, szögletes mozdulatok. A 12 éves gyermek a gravitáció erejét csontjaiban érzi. A fizikai...

bővebben

7. évfolyam (12-13 éves kor)

Fejlődési jellegzetességek A hetedik osztályban a tanulók a kamaszkorba lépnek. Két alapvető jellemzője van ennek az életszakasznak: az egyik egy külső aktivitásban nyilvánul meg, a másik egy forrongó, dinamikus belső lelkiállapotot jelez. A világ jelenségei iránti...

bővebben

8. évfolyam (13-14 éves kor)

Fejlődési jellegzetességek A 8. osztály, minek során a tanulók átlépik a 14. életévüket, az osztálytanítói időszak végét jelzi. Eredetileg ez volt az az időszak, amikor a tanulók megváltak az iskolától, és megkezdték inaséveiket valamely ipari vagy kézműves műhelyben....

bővebben

9. évfolyam

Fejlődési jellegzetességek A tanítás egyre inkább a gondolkodás és az ítéletalkotás ébredő erőihez igazodik. Ez az intellektus fejlesztését és gondolkodás egyre tisztább használatát teszi szükségessé. A gyerekek tudatosabban élik meg a szépség, igazság és jóság iránti...

bővebben