Hírek
Miért kell segítség a tanuláshoz?
„Az egyetlen tanulás:A lényünkben szunnyadó tudásnaktevékennyé ébresztése.” Weöres Sándor Amikor éppen végzős gyógypedagógus hallgatóként dolgozni hívtak az iskolába, a tanári kollégiummal első találkozásunkkor egyszerre beszéltünk leendő munkámról, és arról, hogyan...
Paller Kata és Kocsis András: Ákos osztályának felső tagozatos osztálykísérői
Kata 1998-tól, András 2000-től tanít iskolánkban. Mind a ketten kísértek már felső tagozatos osztályt az érettségiig. Kata osztálya 2005-ben, Andrásé 2009-ben ballagott el az iskolából. Kata jelenleg a közép- és a felső tagozaton tanít angolt, valamint minden évben...
Nyolcadikos éves munkák – 2012
„A legfontosabb az, hogy alkossanak…” Kökéndy Ákost,nyolcadikos osztálytanítót kérdeztük a nyolcadikos éves munkákról Az első nyolc waldorfos évet záró nagy esemény az éves munkákat bemutató előadássorozat. Milyen alapvető különbség fogalmazható meg...
Emlékezetes kémia
A nyolcadik osztályban hagyomány, hogy a diákok kiválasztanak egy olyan témát, amivel szívesen foglalkoznak, és azon egy éven át dolgoznak. Éves munkáikat Húsvét előtt meg is mutatják társaiknak.Idén Kökéndy Ákos, a nyolcadik osztály osztálytanítója is fejébe vette,...
Vízkereszt
„Minden csoda, vagy semmi sem az” – mondta Török Sándor (s ez az idézet szerepel azon budai ház falán elhelyezett emléktáblán is, ahol élt) nagyon bölcsen néhány évtizeddel ezelőtt. Titokzatosan igaz mondás ez, de a titkokat, misztériumokat kedvelő ókoriak másképp...
„Üzenem a Waldorfnak: Nem kell félnie!”
A köznevelési törvényről szóló egyik tavaszi szakmai rendezvényen Hoffmann Rózsa a kidolgozás alatt álló Nemzeti Alaptanterv követelményrendszeréről beszélt. A NAT-hoz kapcsolódó kötelező állami kerettantervek kapcsán „by the way” megemlítette, hogy lesznek...
Az iskolaorvos szemszögéből
Dr. Trásy Gábor gondolatait olvashatjuk az orvoslás, a gyógyító terápiák jelentőségéről és lehetőségeiről iskolán belül és kívül. Az iskolaorvosi ellátás a háziorvosi ellátás mellé, védőnői részvétellel telepített, párhuzamos szolgáltatási forma....
Óvodáról, iskolának
Szeretnénk hiteles körképet adni az iskolánk vonzáskörzetében élő Waldorf-óvodákról. Ezek a jellegzetesen bensőséges hangulatú óvodák körülölelik, éltetik az iskolát. Bennük, általuk teremtődik meg az óvónők és a családok együttműködésével, a Waldorf-nevelés...
Christof Wiechert: A párbeszéd gyakorlása – 1. rész
90 éves a Waldorf-iskola: 1919–2009 Formák között, mégis szabadon – a konfliktusok olyan területe ez, ami a Waldorf-iskola történetét kezdetektől fogva végigkísérte. Christof Wiechert, a Goetheanum pedagógiai szekciójának vezetője ezt a kérdést két, az alapításban...