Május 20-án, pénteken izgalmas kalandra vállalkozott a 9. osztály. Nemrég megalakult diákönkormányzatunk élni kívánt azzal a lehetőséggel, hogy a tanév egy napját (illetve annak egy részét) megszervezze a diákok számára.

Ebben az időszakban a felső tagozatos osztályok rendkívül elfoglaltak: a 10.-esek Erdélyben voltak, a 11.-esek fél lábbal már a szociális munkán, a 12.-esek pedig lázasan dolgoztak a diploma-előadásaikon, így maradt a 9. osztályos diákokra a szervezés és a lebonyolítás.

10 napunk volt a program kitalálására, megszervezésére és lebonyolítására, ami felnőttek számára is nagy kihívás! A felső tagozaton három éve folyó kísérleti epochából merítettünk ihletet, amely tanítási egységnek az a központi gondolata, hogy a diákok vegyes korosztályú csoportokban, kedvük, érdeklődésük szerint választanak órákat.

Ennek nyomán tízféle tevékenységet kínáltunk, amelyből kettőt választhattak az 1–6. osztályos diákok. A létszám egyenlő elosztása miatt természetesen nem tudott mindenki az általa választott csoportba kerülni, de az osztálytanítók (akikre a csoportbeosztás rendkívül nehéz feladatát bíztuk) igyekeztek diákjaikat az érdeklődésük szerinti tevékenységhez segíteni.

Diákjaink az alábbi lehetőségeket ajánlották:

Fafaragás – Hassmann Bálint, Malek Andris

Rajzold meg álomházadat! – Szalai-Szabó Hanna, Bartos Marci, Kovács Marci

Bűvészkedés – Székely Orsi, Bóna Samu

Számháború az udvaron – Ries Bori, Schild Annamari

Labdajátékok, tengó az udvaron – Koreny Ajna, Balázs Bori

Főzés –  Ambrus Zoé, Kubinyi Hanna,

Süteménysütés – Metz Blanka, Nagy Mira,

Bevezetés a könnyűzenébe –  Ferenczy Bálint, Bács Vince, Petróczy Andris, Pokorni Ágoston

Természettudományos kísérletek – Nagy Lőrinc, Kollár Lukács

Drámajátékok –  Doma Sára, Kepes Tomi, Kovács Matyi

 A 7-8. osztály diákjai Kalocsay Bencével, Borsos Bencével és Hajdú Gáborral vízi csatában mérték össze erejüket a Klébi közelében lévő HSC-sportpályán.

Pénteken a főoktatás után kétszer egy órában dolgoztak-játszottak kicsik és nagyok együtt. A kilencedikesek nagyszerű pedagógusoknak bizonyultak, bizonyára ők is sokat tanultak abból, milyen is 15 zsibongó gyereknek mesélni, feladatot osztani, rendet tartani, a fölmerülő konfliktusokat kezelni – majd ugyanezt másik gyerekcsapattal még egyszer végigcsinálni! Kiválóan helyt álltak, és az is elismerésre méltó, ahogyan előkészítették a termeket az egyes tevékenységre, valamint ahogy rendet raktak maguk után.

Voltak, akik nagyon élvezték ezt a napot, és – természetesen – csalódott arcokat is láttunk.

Összességében nagyszerű gondolat valósult meg, amely a diákok önálló kezdeményezéséből született, és nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen kezdeményező osztály kísérőjeként részt vehettem a munkában.

Köszönet a kilencedikeseknek ezért a szép napért!

Szántó Ildikó

osztálykísérő