Hogyan lehet rangsorolni az iskolákat? Mit árulnak el ezek a rangsorok?

Mik a naturális mutatók és mit jelent a pedagógiai hozzáadott érték alapú rangsorolás?

Mit mér az egyik és mit a másik? Mindebből mire lehet következtetni?

És mi köze van mindennek a tehetséggondozáshoz …?

 

Elkészült egy érdekes kutatás, amely a gimnáziumokat rangsorolja a 10. osztályos kompetenciamérésen elért eredmények alapján.

A kutatás célja az volt, hogy megállapítsa, a középiskolába lépést követően milyen pedagógiai hozzáadott értéket képvisel az iskola. Ebből készült egy országos rangsor és egy értelmező cikk. 

Országosan ebben a felmérésben 39. helyen vagyunk, a budapesti gimnáziumok között a 6. helyen van az iskolánk. Az alábbi linkekre kattintva elolvashatjátok.

http://www.tani-tani.info/meg_egy_rangsor

http://www.akg.hu/a-pedagogiai-hozzaadott-ertek-szerinti-iskolarangsor-az-akg-a-harmadik-budapesti-gimnazium/