Hogyan lehet rangsorolni az iskolákat? Mit árulnak el ezek a rangsorok?
Mik a naturális mutatók és mit jelent a pedagógiai hozzáadott érték alapú rangsorolás?
Mit mér az egyik és mit a másik? Mindebből mire lehet következtetni?
És mi köze van mindennek a tehetséggondozáshoz …?
Elkészült egy érdekes kutatás, amely a gimnáziumokat rangsorolja a 10. osztályos kompetenciamérésen elért eredmények alapján.
A kutatás célja az volt, hogy megállapítsa, a középiskolába lépést követően milyen pedagógiai hozzáadott értéket képvisel az iskola. Ebből készült egy országos rangsor és egy értelmező cikk.
Országosan ebben a felmérésben 39. helyen vagyunk, a budapesti gimnáziumok között a 6. helyen van az iskolánk. Az alábbi linkekre kattintva elolvashatjátok.
http://www.tani-tani.info/meg_egy_rangsor
http://www.akg.hu/a-pedagogiai-hozzaadott-ertek-szerinti-iskolarangsor-az-akg-a-harmadik-budapesti-gimnazium/