1028 Budapest, Kossuth L. u. 15-17. | Titkárság: 275-7935 | Tanári: 397-4468 | Gazdasági iroda: 275-7938
Elkészült egy érdekes kutatás, amely a gimnáziumokat rangsorolja a 10. osztályos kompetenciamérésen elért eredmények alapján. A kutatás célja az volt, hogy megállapítsa, a középiskolába lépést követően milyen pedagógiai hozzáadott értéket képvisel az iskola. Ebből készült egy országos rangsor és egy értelmező cikk. Országosan ebben a felmérésben 39. helyen vagyunk, a budapesti gimnáziumok között 5. helyen van az iskolánk. Az alábbi linkekre kattintva elolvashatjátok.
http://www.tani-tani.info/meg_egy_rangsor
Az alternatív pedagógiai gyakorlatot folytató iskolák közül a Pesthidegkúti Waldorf Iskola volt az, amely Közép-Kelet Európában és Magyarországon elsőként törte meg civil kezdeményezéssel az állam oktatási-nevelési monopóliumát.
A gyermekek iskolában és iskolán kívül végzett munkája a 12 év során fokozatosan épül fel. Az első évben még majdnem mindent a tanár irányításával végeznek, csak játékos otthoni feladatokat kapnak. Az évek során az elvégzett feladatok feletti öröm már lehetővé teszi, hogy otthon is képesek legyenek önállóan dolgozni.
Az osztálytanító nyolc éven át minden reggelt együtt kezdi a napot az osztályával, megérkezésekor a gyermekeket kézfogással köszönti. Az órák kötetlen beszélgetéssel kezdődnek, majd a tanár és a gyermekek közösen elmondják a reggeli fohászt, ezután következnek a bizonyítványversek.
A tanítási órákon kívül az osztálytanítók, osztálykísérők rendszeresen szerveznek olyan foglalkozásokat, melyek valamilyen módon szorosan kapcsolódnak az epocha témájához. Ilyen a házépítés (3. osztályban), az olimpia (5. osztályban), a színdarabok és múzeumlátogatások, és így tovább.